söndag 20 mars 2011

Dålig uppdatering

Oj vilken dålig uppdatering det blivit senaste tiden. Det började med att Oline hade nån period och tog all min tid, men när den gick över så tror jag att jag var kvar i samma "blogg-fria" värld. Det är så tråkigt när det blir så, för jag vill verkligen kunna läsa vad som händer nu, om några månader eller år.

Vad har hänt sen vi hördes sist?

  • Oline har vänt sig både från mage och från rygg. Från ryggen en gång, så vi får se när hon tänker göra det nästa gång.
  • Hon "pratar" för fullt och sjunger med när mamma sjunger.
  • Hon har ändrat sina sov-vanor till det bättre. Nu somnar hon för natten vid sju, och sover till ungefär tolv. Sen vaknar hon fortfarande två gånger, men det känns mycket lättare nu när hon sover sån lång tid före första amningen. På dagarna sover hon mellan halv tio och tolv ungefär, och sen oftast en liten stund till på eftermiddagen.
  • Hon har börjat fått lite skrädmjölsgröt på kvällarna, mest för att vänja sig vid smaken.
  • Hon har storlek 68 på vissa kläder.
Det händer mycket hela tiden, och jag känner att det är svårt att hinna med vad som händer varje dag. För någonting nytt händer varje dag, eller iallafall varannan. Det är så kul att se att min älskade dotter blir stor och en egen individ med egna känslor, uttryck och sätt att visa vad hon vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!