onsdag 2 mars 2011

Vacc. imorgon

Oline sover i min säng just nu.. förmodligen sover hon för natten. Men jag känner på mig att hon måste äta lite till innan jag lyfter över henne till hennes säng.

Imorgon är det dags för 3-månaders vaccination för lilla snuttan. Jag hoppas innerligt att hon slipper febern och håller sig någorlunda kry. Ska det vara nåt så får hon gärna göra som Filippa, och sova i 13 timmar. Det skulle inte göra mamman nåt särskilt.. he he.

Innan Oline kom till världen så funderade vi mycket på ifall vi skulle vaccinera eller inte. Min mamma är starkt emot vaccination, dels för att hon har den inställningen att händer det nåt så händer det av en orsak, men också för att några av hennes vänner, vissa läkare, har sagt att vaccinationen slår ut ett organ i kroppen. Inte direkt, och kanske inte alls, men den gör att ett av kroppens organ fungerar mindre bra. Såfort Oline kom till oss så visste jag att jag inte skulle klara av att inte låta henne vaccineras. Just för att jag inte skulle klara av att något skulle hända henne, eller att hon skulle få en sjukdom. Och jag vet många som är vaccinerade och som mår mycket bra! Så det där är nog bara en smaksak, eller åsikter av olika slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!