söndag 14 augusti 2011

Mer gröt, mamma!

Oline sover redan för natten, vilket är skönt för både henne och mig. Hennes eftermiddagsvila blev inte riktigt som den brukar. Hon somnade en och en halv timme senare än vanligt och som bara ungefär en halvtimme så hon var superduper trött när vi kom hem från dagens äventyr.

Hon brukar alltid äta gröt på kvällarna, och sedan en flaska välling i sängen när hon ska sova. En portion gröt brukar räcka och sen ungefär 150 ml välling. Den senaste veckan har hon börjat med en och en halv portion gröt. Till en början så gjorde jag bara en vanlig portion, men nu de senaste dagarna har jag börjar med att göra en och en halv på en gång. Jag vet ju att det går i, så då slipper jag hålla på att göra gröt två gånger.

Nä, om man skulle ta att plocka ihop lite och göra det vuxenvänligt i lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!