torsdag 15 september 2011

Nej, fy!

Jag har alltid köpt färdig mat till Oline. Jag har helt enkelt varit för lat. Men nu den senaste tiden har jag faktiskt börjat laga egen mat då jag vet att den blir mer näringsrik och dessutom är det ju billigare! Hon kan ju i princip äta det vid äter. Minus vissa kryddor och ingredienser.

Idag slängde jag ihop nåt snabbt till lunch. Hon fick kalvfrikadeller (okejdå, inte hemlagade) och pasta. Jag blandade i creme fraiche och örter och lite, lite vitlök. Hon vägrade att äta! Oline har aldrig vägrat någon mat. Någonsin! Kan det ha berott på vitlöken? Hon har aldrig ätit det innan. Konsistensen? Frikadellerna? Vad tror ni som har barn?

2 kommentarer:

  1. ja det är alltid kul att hitta nya bloggar att läsa :) Alva är fem månader och 1 vecka nu ! Det där med maten är ju lite lustigt, jag vet många som har tvärvägrat äta saker som dom gillat jättemycket förut.. testa igen imorgon kanske ? :)

    SvaraRadera
  2. SV: Ja såklart att du tycker det. :) Hon är verkligen supersöt.

    Jag får min lilla bebis i december, eller har bf den 30 dec, men hoppas på nästa år.

    Ska bli superspännande och det är superkul att läsa andra mammabloggar, lite inspiration och så. :)

    Ha en bra dag.

    Kraam.

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!