söndag 10 juni 2012

En trött mamma

Jag är så trööött.. och känner mig helt värdelös som mamma, när min energi knappt räcker utanför dörren och Oline kräver mycket uppmärksamhet och vill så mycket. Jag vill jag med, men jag orkar inte. Det dåliga samvetet kryper längs ryggraden och får mig att må riktigt dåligt. Av den anledningen vill jag gärna se att lillen kikar ut redan inatt. Annars trivs jag bra med magen. Jag kan njuta på ett annat sätt den här gången, då jag vet att tiden går fort och jag vet att jag kommer att sakna magen när den väl är borta.

Imorgon ska vi till barnmorskan för det nästsista besöket. Med Oline vart det, det sista då hon kom en vecka "för tidigt". Spännande att se vad som hänt med vikt, centimeter och allt vad det är.

Förresten, se så magen har sjunkit. Kanske är dags snart ändå?

3 kommentarer:

  1. Ja den har verkligen sjunkit!
    spännande, dags när som helst!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du känner dig trött. Hör ju på nåt vis till... men lika jobbigt för det. Och klart det blir värre när man har en liten som inte alls förstår att mamma är trött. Och så vill man själv säkert så mycket... Men du får väl försöka att vila så gott det går!

    Åh... kan ju bli när som helst i stort sett. Spännande, underbart!

    sv: Jättemysigt! Det brukar vara uppskattat med såna små äventyr. Speciellt då om det finns djur inblandade ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Den ser jätte låg ut nu! Jag hoppas att bäs vill komma ut lite tidigare ♥ kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!