söndag 14 oktober 2012

Dopdagen

Igår var det alltså dags. Dagen då Ludwig skulle döpas var här. I mitt huvud hade jag planerat allt så bra, och in i minsta detalj. Men när allt kom till kritan, och det var dags att börja duka och baka så insåg jag att så var inte fallet. Hi hi. Det fattades lite saker här och där, och jag stannade uppe till midnatt i fredags och dukade och bakade. Vi bjöd på en god sallad till lunch, citroncupcakes med jordgubbsmousse, chokladcupcakes med vaniljfrosting och självklart prinstårta. Morgonen blev även den stressig, alla skulle vi duscha och bli fina. Dopklänningen kom med, även fast den var nära att glömmas.

Ludwig var glad under hela akten i kyrkan. När han fick vatten över huvudet så log han och när prästen lyfte upp honom så att vi alla kunde se honom log han om möjligt ännu mer.

När jag såg alla människor som kom till kyrkan så fylldes mitt hjärta av kärlek och värme. Tänk att alla är här för Ludwigs skull. För att fira att han kommit till oss.  Dagen var så underbar den kan bli. Och jag är S.Å tacksam för att vi har så fina människor omkring oss. TACK!


Prinstårta!
Ludwig med sin gudfar
Barnen med Ludwigs gudföräldrar
Några av de goda cupcakes jag bakade

3 kommentarer:

  1. Men vad sött med Prinstårta!!
    Och vad Fin han är!
    Så glad att ni fick en sån fin dag vännen!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Tårtan såg jättefin ut :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en åsikt, en fråga eller en fin kommentar!